30 Kasım 2017 Perşembe

SES GETİREN BÖREK TARİFİM 🍴🍕

Bugün sizlere güzelliğimizin dışına çıkıp birazcıkta midemizi şenlendirecek bir tarif vermek istiyorum eminim ki bu puf puf kabaran böregin sunumunu yaptığınızda  arkadaşlarınız dostlarınız arayıp sizden tarif isteyecekler ki benim oyle oldu ve şu an sizlerle paylaşıyorum ..


PEYNİRLİ PATATESLİ BÖREK
Böregimizin hikayesi evde kalan yufkalarla başladı aslında .. Kuruyan yufkalari borek yaparak değerlendirmek istedim ve buzdolabında  kalan tüm malzemeleri kullandım o kadar çok beğenildi tarifi istenildiki sizlerle paylaşmadan edemedim 
Sizlerde dener insallah afiyetle yersiniz
MALZEMELER
6 Adet yufka 
Haşlanmıs patates 
Lor peynir
Mısır konservesi 
5 dal taze soğan
İsteğe bağlı baharat cesitleri 
Sosu icin;
100 ml soda 
100 ml süt 
100ml sıvı yağ 
1 tam yumurta ve 1 yumurta sarısı
1 yemek kaşıgı yoğurt
YAPILIŞI
Tepsimizi yaglayarak böregimize başliyoruz 5 kat yufkamizi serip arasına sos gezdirmek suretiyle orta kata geldigimizde yaptığimiz harci guzelce eşit bir şekilde seriyoruz sonrasinda yufkalarimizin arasina sosunu dokerek bir yufka arasina sos şeklinde yufkamizi bitiriyoruz . Böreğimizin ust katina ayirdığımız yumurta sarisini surup dilerseniz susam ya da corek otu serpip 180 derecedeki onceden ısıtilmis fırında pismeye bırakıyoruz.

Yediginiz zaman bu borek patatesli ama peynir tadi daha iyi geliyor, soğan sevmezdim aslinda ama bu böreğe bayıldım , içindeki mısır börege değişik bir lezzet katmıs gibi bir cok yorum duyacağınıza eminim..

Sizde evde bu sekilde kalan malzemelerle hayranlık toplayan tariflerinizi benimle paylaşırsanız mutlu olurum :) 
Şimdiden afiyet olsunn :) Hoşçakalın

31 yorum:

  1. Oldukça güzel görünüyor. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ediyorum keske bu sanal alandan da buyur edebilip paylaşabilseydik ☺

      Sil
  2. oooooooo bu neeeeee amaniiiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep kapi komsum olmani dilerdim daha neler neler yapardim oysaki :)))

      Sil
  3. Hemen geldim sana ve ayyy bu saatte hemde bu yazı okunurmuuu :) :) harika görünüyor ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  4. Evdekiler bayılır buna, aldım tarifi denerim bir ara :D Taze soğan ve mısır nasıl oluyor bir arada merak ettim açıkçası :D Hoşgeldin aramızaaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım begenilir afiyet olsun şimdidennn :)

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor gerçekten ellerinize sağlık aklımda kalsın denerim 😊sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Oy oy oyyyy kokusu burnuma geldi Borek benim kalbim,cigerimmm,canimmm💙Yalniz diyetteyim onu napicaz😔Allahimmmmm neden beni her daim 36 beden kalan kadin formunda yaratmadin whyyy???😒Aramiza hosgeldin bu arada nazlicannn Busra bende
    banada beklerim beraber chiali yogurt kinoali kisir yeriz😒 🤗💙😁🙌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evleneli iki ay olmus ve kilolari almis birisi olarak bence benim yerim senin sayfan :) tesekkur ediyorummm

      Sil
  7. Elinize sağlık. Mis gibi görünüyor. Sıcak sıcak yanında birde demli çay.
    Miiis...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Geldim :)) ohh maşallah ne güzel kabarmış :)

    YanıtlaSil
  9. Böreği çok severim, hele de peynirli maydanozlu olunca, elinize sağlık,:)

    YanıtlaSil
  10. Börekler kilo almamın tek nedeni. Eline sağlık. Oğlumla benim bloğuma da bekleriz.:)

    https://beydaninkitapligi.blogspot.com.tr/
    https://hayatagencbakis.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu börekler hepimizin sorunu 😄 tabiki gelicem

      Sil
  11. Ellerine sağlık canım. Güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  12. Güzel görünüyor eline saglik 😊

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. ellerine saglık :) takıbe de aldım bı dahakıne deneyeyım :)

    YanıtlaSil
  15. ooo emeğinize sağlık ne kadar güzel görünüyor , teşekkürler , bir fırsat olduğunda mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel görünüyor eline saglik. Her iki blogumla da takipteyim. Sen de takibe alirsan sevinirim.

    YanıtlaSil